Welke ducktake plakt goed?

Ik zoek een ducktape die goed plakt en niet meteen loslaat.

Ik wil een vlag ophangen aan mijn deur maar na een paar uurtjes komt die weer naar beneden zetten wegens te weinig plakkracht.

Heb de ducktape van de Action en van Hubo geprobeerd maar beide zijn te slap, je kan ze hooguit gebruiken om een licht papiertje vast te plakken maar niet iets met gewicht.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3K

Antwoorden (4)

De ducktape die ik zelf vaak gebruik en ook zeer goed blijft plakken is de Gorilla Ducktape is op verschillende sites te bestellen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In plaats van ducttape raad ik in de meeste gevallen gaffer- of gaffatape aan. Dat soort tape wordt erg veel gebruik in de filmindusrie, in theaters, standbouw enz.
De samenstelling van lijm en drager verschillen erg van ductape maar is ook een stukje duurder. Even googlen onder 'theatertechniek' naar de dichtsbijzijnde winkel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+1
Gaffatape wordt altijd gebruikt in de theatertechniek voor het bundelen van kabels etc. een voordeel is de grote trekkracht, en je kunt het redelijk makkelijk weer verwijderen van bijvoorbeeld het toneel. Een voorbeeld waar je het kunt kopen: http://www.bax-shop.nl/gaffa-tape
Ik gebruik sporttape. Zelfs een kantelende schutting bleef op zijn plaats...... :)
7 jaar geleden
Duct tape van 3M en van Tesa zijn duidelijk beter dan goedkopere merkloze duct-achtige-tape. Dit zijn merken die veel soorten tape hebben, dus zorg dat je de goede tape kiest voor het materiaal en plaats (buiten, zonlicht, vocht, vorst) waar je het wil gebruiken.

Ik heb 4 jaar geleden rode 3M ducttape op mijn auto geplakt. Het is helemaal wit verkleurd, maar zit er nog steeds goed op!
Inekez1