Thermostaat 50 cm verplaatsen, kan dat?

Midden op een muurtje waar ik eigenlijk een kast wil plaatsen hangt een thermostaat. Deze zou ik daarom graag willen verplaatsen, maar gaat dat zonder meer? Ik hoorde iemand vertellen dat je dat niet zomaar met een kroonsteentje kunt verleggen.
Klopt dit of zijn er evt andere opties te verzinnen? Alvast bedankt voor een reactie.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.6K
ronron1212
7 jaar geleden
Kan je draadje lopen dan alleen over de muur.

Antwoorden (2)

Ja hoor. Je kunt de draden gewoon verlengen. Kroonsteentje of solderen. wel isoleren na het solderen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zitten er twee draadjes aan, dan kan je op elke manier de draden verlengen. Moderne thermostaten hebben vier draden. Die worden graag verlengd met netwerkkabel (Cat 5 of Cat 6). De draden moeten dan niet verwisseld worden.