Met een nieuw boortje van cobalt materiaal.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
naamlooss
7 jaar geleden
Wat is cobalt en waar dient het voor?
Ik zou het als volgt doen:
Laat de deksel op de pot zitten. Neem 2 metaalboren. 1 van 4mm en 1 van 10mm.
Boor een gat in de deksel met de 4mm boor terwijl deze nog op de pot zit. Boor daarna met de 10mm boor nog een keer. Niet op de boor duwen, laat de machine het werk doen. (Anders duw je een deuk in de deksel)

Als het gat erin zit drasi dan de deksel van de pot. Aan de binnenkant van de deksel zal het gat ruuw en scherp zijn. Knip grote uitsteeksels af met een knijptang. De rest werk je bij met een fijn klein vijltje. En eventueel nog met schuurpapier.

Je kunt de deksel ook van de pot halen en op zijn kop leggen (binnenkant van de deksel naar boven). Leg er dan een blokje hout onder. Als je dan door het metaal heen bent dan beschadig je de boor en de ondergrond niet. Je hebt dan wel het uitstekende metaal aan de buitenkant van de deksel zitten.

Of ook een optie. Draai de dop van de pot. Neem een blokje hout wat IN de dop past. Leg de dop op het blokje met de binnenkant naar beneden en boor het gat.
7 jaar geleden
naamlooss
7 jaar geleden
Moet ik bij optie 2 en 3 ook beginnen met een boor van 4mm?
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Sorry voor de late reactie. Ik vertrouwde erop dat de goeievraag notificaties weer naar behoren werkte...helaas toch niet en ik kreeg je melding dus nu pas. Ik zou het zelf wel doen. Misschien is het niet nodig. Maar voor het mooiste en gladste resultaat zou ik dat zeker doen.