Kan ik een andere drukknop op mijn toilet plaatsen?

Ik heb 4 weken geleden (niet eens) een nieuwe toilet bij de Praxis gekocht.

Een simpele goedkope duoblok toilet, geen zwevende.

Ik heb deze, heel duur door een klussenier laten zetten in mijn badkamer. Prima.

Maar nu is het zo, dat na het doorspoelen, het doorspoelknopje wat naar beneden blijft hangen. Zo blijft het water doorstromen. Ik moet het knopje een tikje geven om naar boven te komen.

Dit gaat toch niet werken? Kan ik hier nog wat aan doen? Garantie heb ik 3 jaar, maar het knopje vervangen heeft denk ik niet veel zin aangezien deze zo zal blijven zijn.

Zou ik wellicht een ander doorspoelknopje kunnen zetten?

https://www.praxis.nl/badkamer-keuken-wonen/toilet/duoblok-toiletten/aquavive-duoblok-juine-ao-vloerafvoer/5453225

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (1)

De vlotter lijkt mij niet het probleem te zijn, aangezien de vraagsteller juist opmerkt dat het doorspoelknopje zélf steeds blijft hangen. Daardoor blijft bij bepaalde vlottermechanismen het water eindeloos zachtjes doorstromen. En met een tikje schiet het knopje wel in de normale stand, waarna de vlotter afsluit. (Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Bij mij een plastic knop die blijkbaar al langere tijd niet goed in het deksel op en neer kon glijden. Plastic slijpstof verwijderd, licht ingevet en hij doet het nog steeds goed.)

De klusser moet inderdaad maar even terugkomen om het goed werkend te maken.

Dat zou je zelf wellicht ook kunnen als je handig bent, maar ja, je neemt niet voor niets (ook letterlijk in dit geval) een klusser in de arm.
Ik vermoed namelijk dat het deksel van het reservoir afhalen, en dan kijken of je de glijvlakken van het knopje een dun likje vaseline of zoiets kunt geven, al de aangewezen oplossing kan geven.

Met deze aanpak kun je ook een eventueel écht helemaal niet goed gangbare knop ontdekken, dus iets met een vervormd of misvormd onderdeeltje waardoor een beetje invetten niet kan helpen. In dat geval is het wellicht nodig iets van metaal dat verbogen is recht te buigen, of bij iets van plastic al meteen een garantiekwestie.
Bordensteker