Wat voor verf gebruik ik voor de leidingen in een badkamer? Badkamerverf of radiatorverf?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het kale leidingen zijn zou ik ze eerst goed ontvetten met thinner dan n goede grondverf eroverheen zoals Sud West all grund daarna radiatorverf oid eroverheen...

Antwoorden (1)

Voor leidingen kan je het best radiatorlak gebruiken. Radiatorlak is speciaal ontwikkeld voor met name de leidingen die warm worden en is dan ook hittebestendig.
Radiatorlak is meestal lichtgekleurd of wit en heeft als voordeel dat hij niet geel verkleurt na een poosje, door de warmte van de leiding....gewone lichte verf doet dat wel namelijk.

Wil je gekleurde leidingen hebben, dan maakt het niet uit welke verf je gebruikt. Neem echter geen licht gekleurde gewone verf. Door het geel worden kunnen sommige kleuren er ineens anders uit gaan zien. Vermeng maar eens blauw met geel...dan krijg je een groene kleur enz.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voor radiatoren en de leidingen heb je geen radiatorlak nodig, ook gewone lak is bestand tegen warmte, als je kiest voor verf op waterbasis, verkleurd deze ook niet geel.