Hoe kan je de functie van een langzaam dichtgaande wc deksel weer herstellen?

Twee jaar geleden heb ik een wc bril gekocht waarvan de deksel langzaam dicht gaat. Dat mechanisme doet het niet meer en nu valt de deksel steeds met een rotklap dicht. Ik zie nergens schroeven of dingen die je aan kunt draaien. Is deze functie weer te herstellen?

7 jaar geleden
83.4K
Ritsuka
7 jaar geleden
mocht het niet lukken, ik zie dat er bij Wehkamp een soft close wc bril in de aanbieding is voor 20 euro.

Antwoorden (1)

Op de kopse-kant van het scharnier zitten vaak (goed)verborgen dopjes, deze moet je met een klein schroevendraaier eraf wippen, daaronder vind je dan een inbus die je strakker of losser kunt draaien(het principe van de demper is een rubber stop waar je harder een inbus indraait zodat deze minder slipt langs de binnenkant van het scharnier.... Goed zoeken dus, het zit afhankelijk van het merk bril op beide of één van de scharnieren.