Is er een middel om ALU velgen tegen pekel te beschermen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op een droge plek leggen en winterbanden op stalen velgen nemen. Oppassen met velgenreiniger, ook in de wasstraat. Sterk spul.
paulus811
7 jaar geleden
Goede alu velgen kunnen tegen pekel, zeker als ze gelakt zijn. Zo vaak wordt er in Nederland niet gepekeld, je zou dus ook in die gevallen bij thuiskomst de velgen even kunnen reinigen met wat water en shampoo. Wil je echt een middeltje tegen invreten, dan kan ik carclean.nl aanraden. Ze zijn gespecialisserd in auto reiniging en hebben vast een oplossing hiervoor.

Antwoorden (1)

Jawel, nano coating.
Microscopisch kleine deeltjes aka nanodeeltjes in de coating vormen een hecht netwerk van verbindingen met een dusdanig hoge dichtheid dat de oppervlakte ondoordringbaar wordt voor vocht, vuil en dus ook pekel en remstof. De aangebrachte coating is niet zichtbaar met het menselijke oog en kan zijn beschermende werking tot wel twintig jaar behouden.