kan ik met een multitool uitsparingen vergroten voor vervanging traptreden?

ik moet enkel traptreden vervangen. daarvoor moet ik de oude uitbreken uiteraard. Maar de uitsparing is niet groot genoeg om de nieuwe treden erin te kunnen schuiven, dus ik moet deze vergroten. Niet veel, zo een cm of 2/3. Ik heb dat nu gedaan met een beitel (manueel) maar dat is een hels karwei plus is ook niet zo makkelijk om recht te beitelen.
Nu heb ik een multitool gekocht waarbij op de doos staat: schaven, slijpen, zagen, frezen en schuren, omdat ik dacht dat dat de oplossing was. Maar helaas : in de gebruiksaanwijzing staat niet over frezen...
Ook niet over een eventueel extra onderdeel dat ik zo kunnen kopen om te kunnen frezen.
Wat heb ik wel? Twee kleine platte zaagjes, één voor metaal en één voor hout en zachte materialen. Hierbij kan ik bv. uitsparingen zagen om een stopcontact te plaatsen in een gipswand.
een slijpschijfje, dat bv. bedoeld is voor het snijden van plastieken buizen, losslijpen van kapotte tegels (om deze te kunnen vervangen).
een soort spatel, waarmee ik bv. lijm kan losmaken van oude vloerbekleding.
Dus niet echt iets om te frezen. Hoe moet dat dan?

8 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Voor een Fein multitool bestaat er een precisie zaagje. Deze week ontdekte ik bij Praxis een universeel zaagje van dit type. Kijk of deze op jouw multitool past.
Schroef dan een recht hardhouten latje op de lijn, die de onderkant van de nieuwe trede aangeeft. Zaag met de precisie zaag een zaagsnede in de zijkant van de trap. De rest moet je nog weg beitelen, maar het maken van een recht uitsnede moet mogelijk zijn.