Senseo herkent volle watertank bijna niet meer, wat te doen?

Mijn Senseo geeft vaak aan dat de watertank leeg is, terwijl hij nog vol is. Soms moet ik de tank 5 x opnieuw op het apparaat plaatsen (met wisselende maten van krachtgebruik), voordat de volle tank 'herkend' wordt en het lampje langzaam gaat knipperen.

Kan ik zelf iets doen om hem te repareren?

De Senseo wordt geregeld ontkalkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
32.5K
bamibal
12 jaar geleden
Ik wacht weer even op de koffiefundamentalisten...

Het beste antwoord

Schijnt een bekend probleem te zijn. Er zitten 2 vlotters in de mantel van het waterreservoir. Helaas kom je daar moeilijk bij, deze zitten waarschijnlijk vast. Probeer eens een paar keer goed hard te schudden, misschien komen ze dan los.

Anders nieuwe watertank kopen:

http://www.onderdelensenseo.nl/?page=Onderdelen%20/%20Webshop&gid=8#375

Toegevoegd na 1 minuut:
Paardenmiddel: leg hem een uur in de vriezer, goed laten drogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een flinke 'shake-actie' was precies wat hij nodig had!

Andere antwoorden (3)

Op de onderstaande sites staan wat dingen voor als hij blijft "brommen". Dan trekt hij ook geen water van de 'tank' naar het apparaat.

In jou geval geeft hij aan niet vol te zijn. Kijk eens naar de vlotter.

hier nog wat stappen:

Zit er wel voldoende water in het waterreservoir, dan is de kans groot dat het zwarte vlottertje dat beneden in het waterreservoir zit, als gevolg van kalk niet omhoog gaat. In dit vlottertje zit een component dat in de Senseo een signaal afgeeft of er voldoende water in het waterreservoir zit.
Leeg de watertank.
Als het lamje knippert als de watertank er op zit en sneller gaat knipperen als de watertank er af gaat moet u het apparaat aanzetten met de watertank gevuld met water. Druk vervolgens zowel het knopje voor een als twee koppen in. Nu vult de boiler zich met water en de gehele watertank wordt leeg gepomt. Let wel op dat u een grote bak onder de uitloop zet waar de koffie uitkomt.
Werk het nog niet vervolg dan onderstaande.
Draai de watertank een kwartslag naar rechts zodat het vlottertje (dat rechts beneden in de watertank zit) nu tegen de rechter achterkant van de Senseo komt.
Het vlotterje (dat in de watertank zit) moet dus bij de sensor (die in het apparaat zit) worden gehouden.
Normaal gesproken zit het vlottertje ook op die plaats als er water in watertank zit, maar nu doet u deze een kwartslag gedraaid er voor.
Ook al zit het vlottertje vast door kalk, dan kunt u op die manier controleren of het apparaat toch aan gaat en dus stopt met knipperen
Let er dus op dat het vlottertje vrij kan bewegen in het waterreservoir. Maak het waterreservoir goed schoon.
NIET MET HEET WATER, hierdoor trekt het waterreservoir krom, waardoor het vlottertje vast komt te zitten.
Mocht deze beschrijving niet duidelijk zijn (wat ik heel goed begrijp) dan kunt u met ons contact op nemen.
Foto's van deze controle komen later op de si
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rechtsonder in het reservoir zit een zwart blokje wat drijft in water, maar beneden valt als het reservoir leeg is. Daarmee detecteert de senseo de waterstand. Als je er weer water in doet hoor hij weer omhoog te gaan, maar blijft hij soms steken door b.v. kalk. Je moet even zachtjes rechts in het reservoir knijpen tot het blokje omhoog komt. Wij hebben een doorzichtige zodat je het kunt zien, maar de senseo begint ook anders te knipperen als het gelukt is. Ik zou het reservoir een vullen met schoonmaak azijn om de kalk weg te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Watertank, ontkalken, soda/azijn en warmwater. Als dit niet werkt, vaatwasser blokje, warmwater als dit ook niet werkt, vervangen zie link.