Een e-reader of een ipad ?

Ik heb last van reuma en kan geen boek meer vast houden, nou zegt de ene helft van mijn vrienden koop dan een e-reader en de andere helft zegt nee joh een ipad. Kunt iemand mij helpen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ereader en een ipad moet je ook vasthouden. Een ereader is meestal licht maar een ipad is toch best zwaar. Ik weet niet of dat gaat met reuma...

Het beste antwoord

Als het echt puur om het lezen gaat is het aan te raden om een e-reader te kopen. Een I-pad is een computer waar je ook boeken op kunt lezen.

Een scherm van een e-reader is speciaal gemaakt om boeken op te lezen. Het is een zwart-wit-scherm dat niet spiegelt. Het is dus ook te lezen als je buiten in de zon zit.
Het heeft geen backlight dus het scherm is niet verlicht. Je zult dus ook een lamp aan moeten doen als het donker wordt. Net als bij een gewoon boek.
De accu van een e-reader gaat om deze reden ook veel langer mee (het scherm gebruikt zelf geen stroom)

Een e-reader is kleiner en dus handzamer. Wellicht ook belangrijk als je reuma hebt.

Als je ook wil internetten, gamen e.d. dan is het misschien slimmer om een I-pad (of een variant daarvan) aan te schaffen omdat je anders twee apparaten hebt / moet aanschaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ereaders kosten een fractie van een ipad. En de kindle bevat een account met amazon welke garandeerd in 60 seconden een gekocht boek te kunnen uploaden.

Als je meer wilt dan alleen een boek lezen kan je een ipad overwegen. Als je gewoon boek vervanging zoekt neem je een erader. Het scherm is beter voor lezen, de accu gaat langer mee (Scherm behoud de tekst met minimaal stroom verbruik).

- Betaalbaar, weinig opties, wel goed lezen = erader
- Duur, veel opties, minder om te lezen = ipad.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ga zowieso een ereader bekijken (Ik geloof dat bibliotheken ze tegenwoordig soms hebben). Het scherm is verbluffend goed! NIET te vergelijken met een PC - achtig scherm. Ik ben zelf aan het besluiten dat ik er een wil ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het alleen gaat om het lezen van boeken is de keus simpel, een e-reader. Het scherm is ervoor gemaakt (dus leest prettiger) en het kost minder.

Een Ipad is ook leuk maar kost toch wel een stukje meer en kan dan ook meer. Maar dat is net waarvoor je het wilt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een E-reader leest echt alsof je van papier leest, echt heel wat anders dan een pc-achtig scherm. Ik zou beslist voor de e-reader gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je reuma erg progressief is en je wilt ook kunnen (blijven) computeren, dan zou ik toch de ipad overwegen.
Weliswaar leest de ereader mooier, maar de ipad is zo ingericht dat je met een minimum aan manoeuvres kunt internetten ed.
Tevens kan een ipad (als ik goed geinformeerd ben) ook een beamer aansturen.
Mocht dan je zicht achteruit gaan dan kun je tekst zo groot projecteren als je wilt.
Het toetsenbord is met reuma aan de handen op den duur niet goed meer te bedienen.
Tevens is de ipad erg licht en handig mee te nemen.
Dus als je veel wenst te computeren dan is de ipad de goede keuze en bij alleen lezen ben je dan met de e-reader zowel qua prijs als gebruiksduur (lichtnet-onafhankelijk) het beste uit.
Behoor je tot de groep mensen die niet ieder dubbeltje twee keer hoeft om te keren, zou je met de e-reader kunnen beginnen en er later een ipad bij te nemen.
Nadeel is dan wel dat je twee systemen hebt, je boeken zitten dan immers op de e-reader.
De levensduur zal elkaar niet veel ontlopen.
Het lijkt me wel dat als je ipad defect raakt eventuele boeken dan gemakkelijker te redden zijn dan met een e-reader.
Een volle e-reader is - door het aantal boeken welke je gekocht hebt- een duur bezit en mij is nog niet duidelijk welke service je van de leveranciers van de boeken krijgt om bij een defecte e-reader de boeken nageleverd te krijgen.
Het zou dus weleens raadzaam kunnen zijn dit uit te zoeken en mee te laten wegen in de aanschaf.
Waarschijnlijk zal de ipad de mogelijkheid bieden een printout van de bladzijden te maken.
Het is dus zaak eersst goed je mogelijkheden en rechten te onderzoeken voordat je in een van de twee systemen veel geld gaat investeren.
Uiteindelijk zal de waarde van de gedownloade boeken
zo groot zijn dat de basisinvestering tussen e-reader en ipad daarmee niet erg in verhouding staan.
Zelf heb ik het idee dat later de ipad wel eens de betere keuze kon blijken te zijn,Apple heeft zichzelf in het verleden goed bewezen.
Sterkte.