Welke lijm kan ik gebruiken om schelpen te lijmen voor buitenshuis?

Ik ben van plan om een groot bord te beplakken met schelpen om buiten op mijn terras te hangen. Dus de materialen moeten vocht en vorstbestendig zijn.
Ik had gedacht aan een groot stuk plexiglas. Dit zou ik dan inwrijven met lijm en helemaal bezaaien met fijngestampte schelpen zodat er niets meer te zien is van het plexiglas. Hierop zou ik dan volledige schelpen plakken.
Mijn vraag is nu welke lijm ik best gebruik.
Om het plexiglas in te wrijven zou ik graag een lijm hebben die gemakkelijk openstrijkt. Ik dacht aan behangerslijm, maar is dit vocht en vorstbestendig?
Om de volledige schelpen te plakken gaf bisonlijm me de raad om siliconenkit te gebruiken maar dat lijkt me niet erg handig.
Alle raad en tips zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (2)

Kleurloze Velpon. Deze is iets elastisch. Superlijm is bv niet elastisch.
Alternatief: Tesa hobbylijm.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Vooral als je wilt knutselen zoals jij aangeeft zou ik bison montage-kit gebruiken. Het is een stevige pasta in een spuitkoker, die je met dotjes op de ondergrond kan aanbrengen. De schelpen druk je erin vast en het wordt hard en sterk. Fijn is ook, dat je er rustig mee kunt werken, omdat je enige tijd de schelpen nog wat kunt verschuiven.