Hallo, ik heb hier een bedankmunt. Wat is de betekenis hiervan en waarvoor is hij bestemd?

Ik wil ook graag weten waar hij vandaan komt en van welk bedrijf/instantie

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.2K
Antoni
3 jaar geleden
De beschrijving hier http://www.bodemvondstenwereld.nl/viewtopic.php?f=208&t=80423 van ene Tom1980 "Iets met de kermis ofzo staat in ieder geval een Paard/pegasus op (in het midden ) Waarde F 48 E Bedankmunt" lijkt er erg op, maar niemand op dat forum geeft een verklaring voor de herkomst van de munt. Eerder in zijn bericht schrijft Tom1980 dat de munt van zink is, maar dat betwijfel ik.
Amadea
3 jaar geleden
Is er ook iets te zien op de andere zijde of is die blanco?

Antwoorden (1)

De munt is in elk geval afkomstig van Reader's Digest. Er zijn ook Engelse (en ttevens uit andere landen) versies van: 'Thank you token', zie bijvoorbeeld https://en.numista.com/catalogue/pieces134756.html
Waarschijnlijk staat op de andere zijde exact hetzelfde. Vermoedelijk kregen abonnees op dat tijdschrift zo'n munt bij de catalogus van Reader's Digest om dat bedrag aan korting te krijgen op een bestelling daaruit.
. . .
Het was bedoeld voor Het boek van de maand.
Toegevoegd op 19 oktober 2020 12:36: tekst
Amadea