Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder ik schimmel van een model vliegtuigje gemaakt van waaibomenhout?

Mijn vader is 22 jaar geleden begonnen aan een RC modelvliegtuig. Het heeft lang boven op zolder gelegen waar het vochtig was. Daardoor staat er schimmel op het hout in nu vraag ik me af hoe ik dat kan verwijderen.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Doekje met pure azijn, alles reinigen,in het hout kan je dit laten intrekken, daarna (1 dag) doe je hetzelfde met bleekwater en dit ontsmet.
Het zijn twee uitstekende middeltjes tegen schimmel, mos etc....
Daarna met zuiver water. , natuurlijk heb je wel een tijdelijke azijn en bleekwatergeur.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een sopje maken met een klein beetje dreft er in en dan met een oude tandenborstel voorzichtig borstelen. Tandenborstel even uitschudden, zodat het niet te nat wordt. Vervolgens zacht deppen met een theedoek. Wegzetten op een droge plek, waar geventileerd wordt. Waarschijnlijk is dit voldoende om de schimmel weg te krijgen. Als het tenminste niet door het hout heen getrokken is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding