Hoe verwijder ik schimmel van een model vliegtuigje gemaakt van waaibomenhout?

Mijn vader is 22 jaar geleden begonnen aan een RC modelvliegtuig. Het heeft lang boven op zolder gelegen waar het vochtig was. Daardoor staat er schimmel op het hout in nu vraag ik me af hoe ik dat kan verwijderen.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Doekje met pure azijn, alles reinigen,in het hout kan je dit laten intrekken, daarna (1 dag) doe je hetzelfde met bleekwater en dit ontsmet.
Het zijn twee uitstekende middeltjes tegen schimmel, mos etc....
Daarna met zuiver water. , natuurlijk heb je wel een tijdelijke azijn en bleekwatergeur.

Antwoorden (1)

Een sopje maken met een klein beetje dreft er in en dan met een oude tandenborstel voorzichtig borstelen. Tandenborstel even uitschudden, zodat het niet te nat wordt. Vervolgens zacht deppen met een theedoek. Wegzetten op een droge plek, waar geventileerd wordt. Waarschijnlijk is dit voldoende om de schimmel weg te krijgen. Als het tenminste niet door het hout heen getrokken is.