Als ik een gevechtssport zou doen bij welke leeftijdcategorie behoor ik dan?

Ik vraag me namelijk af als ik een gevechtssport zou doen bij welke leeftijdcategorie behoor ik dan? Ik ben een meisje van 20 jaar oud. Ik wil me leren verdedigen. Op de website stond er 16 plussers, maar wat houdt dat in. Zijn dat namelijk jongeren of kunnen dat ook 50 jarige zijn. Daarnaast wilde ik weten of ik bij de meisjes ging sporten of is het een gemengde groep van jongens en meisjes.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Elke sportschool heeft zijn eigen groepsindeling, maar doorgaans wordt onderscheid gemaakt tussen:
Kickboksen Volwassenen vanaf ca 16 jaar
Girls Only Kickboksen vanaf ca 16 jaar
Jeugd Kickboksen (kidstraining tot ca 15 / 16 jaar
Over het algemeen zijn er veel sportscholen die met deze groepsindeling meerdere gevechts- en verdedigingssporten trainen.
In jouw woonomgeving kun je zoeken op b.v. kickboksen en weerbaarheid of gevechtssport.