Allereerst, wat heb je allemaal nodig?

Kleine schroevendraaier of een punaise

Kleine hamer

Zacht materiaal waar je het horloge op kunt leggen (piepschuim of een handdoek)

Nu gaan we beginnen:

Leg het horloge op een zachte platte ondergrond neer.

Leg het horloge op zijn zij en zet de schroevendraaier/punaise op het gewenste pinnetje in de band. (De pijltjes op de band wijzen nu naar beneden)

Tik nu voorzichtig met de hamer het pinnetje in de band los.

Leg nu het horloge plat neer en verwijder het pinnetje uit de schakel met je hand of met een tang indien nodig.

De schakels zijn nu los van elkaar. Voer bovenstaande stappen opnieuw uit om het gewenst aantal schakels ertussen uit te halen.

Wanneer je de gewenste schakels ertussen uit hebt gehaald, gaan we de band weer met elkaar verbinden. Sluit de schakels goed op elkaar en zet de pin terug in de schakel. Let op: je werkt nu in tegengestelde richting, namelijk aan de kant van de band zonder pijltjes. Druk vervolgens de pin goed aan.

Een tip: wanneer de pin bijna in de band zit, leg dan een poetsdoekje over de pin heen, zodat je met de hamer niet de horlogeband beschadigd.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
je kan het ook gewoon thuis doen maar je kan het ook gewoon bij een horlogewinkel of ergens op de markt laten doen want dat is veel sneller en professioneler gedaan. Bij Lucardi kost het €7,50.