Weet iemand hoe ik het ponspennetje van de perforator los kan krijgen?

Ik kan natuurlijk weer een nieuwe kopen maar dit is al de zoveelste perforator waar ik dit probleempje mee heb.
Ik kan nu dus maar met ponspennetje perforeren.
Ik kan dus maar met 1 kant perforeren.Met een hamer er op tikken of er op drukken helpt niet.

Picture for question
2.8K
Amadea
3 jaar geleden
Dat jou dit al vaker gebeurd is doet vermoeden dat je teveel bladen tegelijk wilt perforeren. Tip is dan om in een kringloopwinkel voor een paar euro een goede kantoorperforator te kopen. Die kunnen veel meer aan.
Amadea
3 jaar geleden
Een flinke mep op de zijde die vast zit wil wel eens helpen.
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor je reacties Amadea maar ik doe hooguit 2 stuks papier er tussen. Een mep helpt ook niet, heb ik ook al geprobeerd. Wij hebben geen kringloopwinkel meer in de buurt en ik kan door mijn straatvrees niet zo gemakkelijk verder weg.
Utrecht
3 jaar geleden
Met een hamer gaat niet helpen: dan druk je de twee lipjes nog verder uit elkaar en klemt het nog meer. Je zou kunnen proberen met een tang de twee lipjes iets naar elkaar toe te knijpen. Vervolgens met een schroevendraaier in de sleuf het pennetje terugduwen.
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Utrecht. Ik ga het proberen.

Antwoorden (1)

Knijp het bekje van het pennetje met een combinatietang of waterpomptang (kost minder kracht) een beetje bij elkaar. Als dat niet genoeg is sla dan met behulp van een drevel en een hamer het pennetje terug. Perfect zal het nooit meer worden, maar voor twee velletjes papier moet ie het dan wel doen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie elder161.