Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Super 8 filmprojector loopt niet meer, waaraan kan dat liggen?

Nadat een film afgespeeld werd, maakt de projector een vreemd ratelend geluid en spoelt de film niet door. De gaatjes aan de zijkant worden omgeknikt. Heb de film teruggespoeld en niet van de projector gehaald maar wilde hem gelijk weer opnieuw afspelen en toen gebeurde bovenstaande.

3 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Super 8.... dat klinkt als een oude projector die al een hele tijd stof heeft lopen te verzamelen...
9 van de 10 keer is, of zijn, in dit geval de rubberen V-snaartjes van het loopwerk uitgedroogd en vervolgens stuk gegaan.
(Lees meer...)
B_D_
3 jaar geleden
Oud is hij inderdaad maar ik weet niet of hij stof stof gevangen heeft. Is opgeborgen geweest in koffer.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
"Stof verzamelen" is een uitdrukking waar ik mee bedoel dat het lang ergens opgeslagen heeft gelegen. :-) Als de projector in een koffer heeft gelegen denk ik niet dat stof een oorzaak van je probleem is.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding