Super 8 filmprojector loopt niet meer, waaraan kan dat liggen?

Nadat een film afgespeeld werd, maakt de projector een vreemd ratelend geluid en spoelt de film niet door. De gaatjes aan de zijkant worden omgeknikt. Heb de film teruggespoeld en niet van de projector gehaald maar wilde hem gelijk weer opnieuw afspelen en toen gebeurde bovenstaande.

3 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (1)

Super 8.... dat klinkt als een oude projector die al een hele tijd stof heeft lopen te verzamelen...
9 van de 10 keer is, of zijn, in dit geval de rubberen V-snaartjes van het loopwerk uitgedroogd en vervolgens stuk gegaan.
B_D_
3 jaar geleden
Oud is hij inderdaad maar ik weet niet of hij stof stof gevangen heeft. Is opgeborgen geweest in koffer.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
3 jaar geleden
"Stof verzamelen" is een uitdrukking waar ik mee bedoel dat het lang ergens opgeslagen heeft gelegen. :-) Als de projector in een koffer heeft gelegen denk ik niet dat stof een oorzaak van je probleem is.