kan je een zandfilter gebruiken met nitraathars?

heb nitraathars nu in zakken zitten en hangen in vijverfilter en de vijver. Maar 't beste is dat het water er goed doorheen stroomt vandaar de vraag

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Een zandfilter gebruik je om het fijnste vuil uit je water te filtreren. Als je de zandfilter gaat vullen met de nitraathars gaan de harskorrels als mechanische filter fungeren naast het extra verwijderen van het nitraat. Verstandig is het dus niet. Ik zou eerder kiezen voor een twee-kamer-filter met in de eerst het zand en in de tweede de hars.