wat kan ik in de klompen invoegen om de maat kleiner te maken?

Ik heb hier in Duitsland klompen gekocht. Ik vind het praktisch om te wisselen tussen pantoffels binnen en klompen buiten in de tuin, zonder gedoe met schoenriemen.

Maar helaas is de vrije ruimte aan de bovenkant van de voet te groot voor mij: heeft iemand een idee wat ik daar in kan lijmen? Met zoveel klompen in Nederland moet iemand een goed idee hebben ontwikkeld.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.4K
Amadea
3 jaar geleden
Vroeger loste men dit op met een leren wreefband. Dat zou je nu met klittenband of breed elastiek kunnen doen.

Antwoorden (2)

De mensen die tientallen jaren geleden op klompen liepen vingen dit op door de voorkant op te vullen het hooi of met krantenpapier. Een wreefband werd alleen gebruikt om te voorkomen, dat men blauwe (dus pijnlijke) wreven kreeg. Probeer het eventueel met een extra paar extra dikke gebreide sokken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Meerdere sokken in elkaar steken en aan de bovenkant openknippen. De uitsteeksels wegknippen of lichtjes wegbrengen.