NEEN, dat gaat niet werken.
nitro brandstof bestaat uit: Methanol (de eigenlijke brandstof waar je motor op loopt),
Nitro methaan (een explosieve brandstof die ervoor zorgt dat motor meer vermogen heeft, sneller start, beter loopt en tevens minder warm wordt en Ricinusolie, ook Castor olie genoemd die zorgt voor de smering van de motor. De Nitromotor is veel kleiner dan de benzinevariant.
Nitro motoren krijgen z'n onbranding door een gloeiplug, benzine door een vonk ( bougie )
Onderling van brandstof wisselen kan niet.
Benzine motoren zijn vaak afgeleide van boskantmaaiers e.d. en die zijn vanaf 23cc, dus voor de grotere modellen van 1:5 o.i.d.
Je kan bij een tankstation gewone benzine 95 kopen en daar wel nog olie voor de smering aan toevoegen.
Benzine is goedkoper dan nitro ( methanol )