Hoe kom ik van mijn angst voor paardrijden af?

Ik hou heel veel van paarden het zijn mijn lievelingsdieren en om die reden doe ik paardrijden.
Maar een tijdje geleden luisterde mijn paard niet toen ik in galop ging, en bijna viel ik er vanaf.
Ik weet dat het een beetje overdreven klinkt, maar ik ben vanaf toen bang om paard te rijden.
In stap en draf gaat wel, al is het een beetje eng, maar ik durf niet meer in galop en dat is vreselijk irritant omdat ik paardrijden echt wel leuk vind.
Ik probeer mezelf te overtuigen dat het niet eng is, maar ik vind het wel eng en het gaat maar niet over.
Hoe kom ik van die angst af?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.2K
jodyenboyke
4 jaar geleden
Rij je op een manege? Dan kan jou instructeur je helpen met een mak paard en hele kleine stukje galop en wellicht moet je gewoon weer eerst even vertrouwen opbouwen en lekker blijven stappen en draven. Je hoeft toch niet perse in galop?

Antwoorden (1)

Met een begeleider die er verstand van heeft die zou je van deze angst af kunnen helpen.