Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is PVA - Glue?

Hoi, ik wil graag slijm maken. En in video’s zeggen ze dat ik PVA Glue nodig heb, maar wat is dat precies? Is het gewoon bijv. gewoon school lijm dat ik bij de action kan kopen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
30.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

PVA staat voor polyvinylacetaat. Lijm daarvan wordt ook wel schoollijm genoemd. Deze lijm is wit maar droogt transparant op. Je kunt er heel veel kleine dingen mee vastlijmen.

Je kunt inderdaad voor het maken van slijm de schoollijm gebruiken die je bij de Action kunt kopen.
Ps. Glue is het Engelse woord voor lijm.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 15 maart 2018 19:31: tekst
Amadea
6 jaar geleden
Ik vind het ook altijd leuk om slijm te maken, maar de schoollijm van de action werkt niet zo goed als op al die youtube video's (spreek uit ervaring). PVA moet in de lijm zitten om een goede slijm te krijgen. de lijm 'Elmers school glue' is hier goed voor geschikt, maar helaas is die niet in de Nederlandse winkels te verkrijgen dus zou je die moeten bestellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding