Ik wil mijn verzameling eerstedag enveloppen verkopen. Hoe pak ik dat aan en waar?

Jarenlang fanatiek verzameld, jaren daarna ligt het op zolder te verstoffen en nu wil ik ervan af. Hoe en waar vind ik een opkoper van mijn verzameling eerstedag enveloppen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
16.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan zelf via marktplaats en of ebay een idee krijgen wat de waarde is van je verzameling.
(let wel dat je vooral vraagprijzen zal zien die vaak niet realistisch zijn) Ook opkopers zijn eventueel via marktplaats te vinden.

Antwoorden (3)

Misschien is een winkel waar men oude postzegels en munten verkoopt geïnteresseerd in je collectie of kan deze je helpen aan een andere geïnteresseerde. Ik denk bijvoorbeeld aan een winkel als Van Mastrigt Coins & Stamps aan de Botersloot in Rotterdam.

De website daarvan is http://www.coins-stamps-rotterdam.nl/.
Antoni
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Van Mastrigt doet hier niet meer in, alleen nog goud zilver en speciale horloges.
Antoni
6 jaar geleden
Misschien hebben ze nog contacten met anderen die hier wel belangstelling voor hebben. Deze winkel was overigens maar een voorbeeld.
Je zou eens contact op kunnen nemen met MPO/Heritage Auctions Europe. Zij organiseren regelmatig veilingen van postzegels, munten en andere verzamelobjecten. Je kunt elke woensdag gratis en vrijblijvend op hun kantoor in IJsselstein terecht voor een taxatie, dan weet je of het de moeite waard is om te veilen, en wat je voor opbrengst kunt verwachten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kunt dit ook zelf verkopen op de veilingsite Catawiki. Wel eerst laten taxeren natuurlijk.