Hoe leer je op latere leeftijd nog een koprol?

Ik heb heel erg last van koprol angst maar door bepaalde redenen moeten ik het over een week echt kunnen, ik ben btw al 25.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Erna55
6 jaar geleden
Ja hoor. Ik ken iemand die heeft op 40- jarige leeftijd zijn eerste koprol gemaakt.
Dit werd hem door zijn kleine nichtje van 6 geleerd in de tuin.
Amadea
6 jaar geleden
Op heel zachte kussens.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Blijven proberen, is niet echt moeilijk hoor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zeker kan dat. Klein beginnen. Ga op de knieën zitten > maak je klein door je hoofd naar je knieën te brengen >afhankelijk of je rechts of links bent: breng die arm iets naar voren en rol over die arm en schouder terwijl je klein blijft.
Succes!
Erna55
6 jaar geleden
Wanneer je op je knieen gaat zitten lukt het niet.
Je kunt op je hurken gaan zitten.
amc
6 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=V3UJZqXTN_U Hier een duidelijke uitleg...zo zijn er tientallen te vinden als je op 'demo koprol' googelt.

Antwoorden (1)

Wel dat kan je dan wel vergeten, dat lukt je nooit meer.
Ik had het zelfde probleem vroeger met het duiken in een zwembad
Leek ook zo simpel, toen ik het uiteindelijk durfde, klapte ik plat op het water.
Een koprol is net zo iets, denk dat het in je hersenen wordt bepaald.
met geen mogelijkheid kan ik een koprol maken, weet niet eens hoe ik zou moeten beginnen.
Dus vrees ik ook voor jou het ergste.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Heb je dan ook nooit een 'vogelnestje' gedaan? Of een rondje gedraaid om het rek op het speelplein? Dan is het een rugafwijking.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja zou best wel kunnen, ik heb iets met mijn rug. Maar het lijkt meer een probleem met je hersenen. Zie wel eens een koprol achterover maken door b.v voetballers. Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen, niet eens proberen. En bij dat zwembad heb ik zo vaak op het randje gestaan en zag dan anderen het water in duiken alsof het niets was, maar ik kon dat echt niet, niet eens proberen. Zo kwam ik tot een antwoord en herken veel in de vraagstelling.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je reactie
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik hoop echter dat dit niet zo is & dan de goude tip nog komt. Heb namelijk nog maar 4 dagen en dan moet ie erin zitten. Vind t zo raar want vroeger ging het moeiteloos tot ik een keer op de rand van mn bed ven geklapt met mn rug en sinds toen zit de angst zo hoog. Elke keer als ik op mn hurken klaar zit vind ik t zó eng terwijl er ook kleuters zijn die het moeiteloos kunnen...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zit het toch in je brein, zoals ik al zei.