Van welk pistool zijn deze kogels?

Ik heb pas 4 kogels in de grond gevonden, weet iemand misschien van welk pistool ze zijn? Er staat DAG 68 op.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Deze kogels zitten niet in een pistool, maar aanvalswapens zoals de FN-SCAR / FAL's / M1A's
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
In jouw bronnen staat volgens mij geen bevestiging van je antwoord. Ik vond een betere bron, waar expliciet vermeld wordt dat de DAG 68 voor de FN-Scar gebruikt wordt: http://fnforum.net/forums/fn-scar-17s/20193-any-you-tried-ammo-your-scar-17-a.html Plus.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Simon: Gek waarom dit antwoord dan -3 krijgt toch? Hier vind je de kogel: https://forum.cartridgecollectors.org/t/german-7-62x51-experimental-from-1968/4902 En hier specsheet van M1A wat ik heb genoemd: http://www.springfield-armory.com/wp-content/uploads/2014/03/AA9120.pdf Het is zo klaar als een klontje dat je een DAG 68 niet in een pistool kan stoppen... maar het voor milltrailleurs zoals bovengenoemd bedoeld is. Minnen MOET VERPLICHT worden gemotiveerd door de minner vind ik...
SimonV
7 jaar geleden
Het kan zijn dat SimonV de boosdoener is...
Ik had een ander antwoord gegeven dat in eerste instantie plausibel leek.
Bij nader onderzoek van jouw antwoord leek dat toch het juiste te zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Het kan zijn dat SimonV de boosdoener is…"
Haha, grappig, want ik heb jouw antwoord nooit zien staan.. begreep er al geen r**t van...