Waarin bewaar je het best opgezette vlinders?

ik vroeg me af wat je het beste gebruikt om opgezette vlinders in te bewaren.
Liefst goedkope manieren, misschien van mensen die zelf aan taxidermie doen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.7K
Ritsuka
8 jaar geleden
wat je hier hebt lijkt veel op zo'n diepe fotolijst van Ikea

Antwoorden (1)

- Een liefst luchtdichte bak. Luchtdicht wil niet zeggen: er kan geen zuurstof in en uit, maar we bedoelen hier mee te zeggen: andere organismen kunnen er niet in. Mijten en museumkevers mogen al te graag jouw collectie opeten! (voedselweb: dit zijn afbrekers, die we niet willen in een collectie). Je kan deze dozen kopen bij Vermandel (www.vermandel.com) maar zijn erg duur. Bij musea (zoals Naturalis) kan je deze vaak gratis krijgen, omdat ze veel oude bakken weg doen. Ander idee is de grote theedoos (2012) van de Action, lengte ca. 25 cm, je moet alleen het rasterwerkje binnenin er uithalen en eventueel de tekst “Tea” aan de zijkant bedekken met verf of papier.
- Onderin de bak een stukje dik piepschuim, waar je straks de spelden in gaat steken.
- Een klein potje in de hoek, of bakje, waar we wat mottenbalstukjes in leggen. Plak het bakje tegen de zijkant aan of lijm deze vast, anders gaat deze rollen! Dit weert allemaal levende dieren, die afbrekers (hiervoor genoemd) dus. Mottenballen kan je niet los in de bak leggen, want die rollen alle kanten op en piepschuim lost op bij mottenballen.