Kun je met wasbenzine verf van een (transparant plastic) miniatuurmodel halen?

Ik heb een onderdeel van een motor miniatuurmodel waar ik graag de letters vanaf wil halen. Het onderdeel is transparant plastic maar ik weet niet welk soort plastic. Mijn idee is dit met wasbenzine te doen, maar als het dof wordt dan is het onderdeel en dus het model verpest... Eigenlijk zou ik het moeten testen op een klein stukje van hetzelfde materiaal. Dus het zou ook al helpen als iemand weet van wat voor materiaal het is!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Wasbenzine zal dit windscherm niet dof maken, maar de letters lossen ook niet op. Beter is om het eraf te polijsten met koperpoets(Brasso)

Toegevoegd na 1 minuut:
Met tandpasta is het eventueel ook te proberen indien je geen Brasso tot je beschikking hebt...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke! Wordt het schermpje dan ook niet bekrast? En waar doe je dat dan mee? Poetsen met een doek?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja poetsen = polijsten... het krast niet, zeker niet als je Brasso gebruikt, het wordt zelfs mooier..