Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak je nep geld? (Voor film)

Hallo, ik wil binnenkort een soort kleine actie film maken, daarvoor komt er ook een scene in voor waar veel draait om contant geld. Hoe kan ik een biljet maken wat redelijk echt lijkt voor op de film? ( watermerk en beveiligheidsdraad is niet nodig) alleen het biljet en het hologram.

Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4K
Ritsuka
8 jaar geleden
kun je geen monopoly geld gebruiken?
of lijkt dat te nep?
Je moet wel oppassen dat het niet TE echt lijkt, dan ben je volgens mij strafbaar
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hallo,
Monopoly lijkt te nep, ik ben van plan om op de achterkant van de briefen ook wel te zetten dat het nep is
Antoni
8 jaar geleden
Ik lees in je vraag: "Hoe kan ik een biljet maken wat redelijk echt lijkt voor op de film?". Als het gaat om maar één (1) biljet, kan je het beste gewoon echt geld gebruiken. Voor stapeltjes contant geld kan je stapeltjes eenvoudig papier gebruiken zoals krantenpapier. Alleen het zichtbare eerste biljet moet dan een echt biljet zijn. De rest moet alleen dezelfde maat hebben als echte biljetten. Een echt biljet met een grote waarde kan je bij de bank vragen (wel natuurlijk alleen als minstens datzelfde bedrag op je rekening staat). Wordt het allemaal te ingewikkeld, pas dan het script van je film aan!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je mag kleuren kopiëen maken van echt geld met de volgende voorwaarden :

- Enkelzijdig vergroten met 125%
-Dubbelzijdig vergroten met 150%

Om ongelukken te voorkomen; geen scènes waarbij er nepgeld op straat valt of gegooid wordt (en eventueel wegwaait)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

gewoon fotocopies maken!!!
pas wel op daarmee omdat dat volgens mij ONWETTIG is!!!
men mag geen geld namaken omdat men dan een valsmunter wordt...
(Lees meer...)
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding