Dit hangt ervan af hoe sterk deze pony is dit is dan ook moeilijk te zeggen via alleen de leeftijd.

Op het moment dat je op een pony zit merk je natuurlijk zelf het beste of de pony het aan kan en het zonder problemen volhoud.

In onderstaande bron kan je wel een schema vinden waar je kan zien wanneer je nou eigenlijk te zwaar word/ben voor de pony.

Ik hoop je genoeg te hebben geinformeerd.