Bestaan er nog correspondentieclubs waar ze van de leden verwachten (of hopen) dat die echte papieren brieven schrijven?

Dus geen e-mail, sms-jes en wat dies meer zij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Ik weet niet of hetgene wat jij bedoeld nog bestaat, maar ik moest meteen denken aan postcrossing. Op deze site kun je namelijk adressen aanvragen en daar wordt wel van je verwacht dat je een geschreven (ansicht)kaart schrijft en post.
Het werkt zo: Je vraagt 1 (of meerdere) adressen aan. Dan krijg je bijvoorbeeld een andres van iemand uit Japan. Iedereen heeft een profiel waar eventueel instaat wat zijn/haar interesses zijn en misschien ook wat voor een kaarten hij/zij leuk vindt om te krijgen.
Je zoekt een leuke kaart uit, schrijft er iets op over jezelf, je omgeving, over hem/haar, maakt niet uit.
Je post de kaart.
Die Japanner ontvangt de kaart, registreerd hem (d.m.v. een code die je hebt gekregen en die je op de kaart moet noteren)
Door het registreren komt jouw adres weer boven aan de lijst te staan voor iemand anders die jou dan weer een kaart moet sturen.
Enzovoort.. erg leuk!
Er zijn ook veel mensen lid van postcrossing, die graag met dezelfde willen blijven corresponderen. Dit hoeft niet, maar als je dat leuk vind dan kun je dat vragen aan iemand die jou aanspreekt. Vandaar dat ik dit voorbeeld ook uitleg. Je kunt aan internationale contacten komen en dit gaat dan per kaart. Maar je kan ook aanvinken dat je er nederlandse contacten bij wil hebben (anders vilteren ze die adressen er uit) Het is maar net wat je wil en na een paar maanden kun je een hele bak met leuke ansichtkaarten hebben zoals ik! :P