Mag je ( met airsoft vergunning) ook replica;s uit amerika invoeren ?

Sinds 15 jan 2013 is airsoft legaal in Nederland mits je een vergunning hebt en staat ingeschreven. Ik merk op dat replica's in amerika de helft van de prijs zijn als in Nederland. Is het met de vergunning ook toegestaan uit Amerika te importeren ? Lijkt me wel aangezien ik ze vrij in belgie/nederland mag kopen. (nogmaals MET vergunning)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Het verbaast me, maar ja dat mag! In de bijgevoegde bron kan je het volledige verhaal van de douane lezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De wet is ook maar net aangepast dit jaar januari.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat wist ik, maar dat ze dan ook zo soepel zouden zijn met importeren verbaast mij. Het is immers met een echt vuurwapen al een heel gedoe om het naar België te brengen voor reparatie, ik dacht dat ze met replica's ook wel lastig zouden zijn.
"Kopen bij buitenlandse webshops

Mensen die al langer airsoft spelen hebben inmiddels al hier en daar hun adresjes waar ze replica’s vandaan halen. Ook voor nieuwe spelers kan het soms gunstig (lees goedkoper) zijn om replica’s uit het buitenland te halen. Uiteraard ga je dan niet met je NABV pas je bestelling ophalen. Je kunt dan eigenlijk twee dingen doen.

Stuur een kopie van je NABV pas op naar de betreffende webshop en vermeld dat je deze graag met het pakket mee wilt laten versturen. Zorg ervoor dat het adres waar je bestelling naar verstuurt wordt, overeenkomt met het adres op je NABV pas. Als de webshop dit netjes doet ziet de douane bij een controle dat het een legale bestelling betreft.

Mocht de pas ontbreken, dan houdt de douane het pakket achter en zullen ze contact proberen op te nemen met de koper. Nu kun je alsnog een kopie van de NABV pas opsturen waardoor het pakket alsnog doorgelaten wordt.

De NABV raadt ook aan eerst contact op te nemen met de douane en ze op de hoogte te stellen van je toekomstige aankoop. Ook wordt aangeraden gelijk te vragen waar de kopie van de NABV pas heen kan en deze ook op te sturen. Op deze manier is de douane al in het bezit van je pas voordat het pakket bij ze aan komt. Dit zorgt ervoor dat het allemaal weer sneller wordt afgehandeld".

Op de site van de airsoftclub nederland vind je deze en nog meer info. Succes ermee!

http://www.airsoftclubnederland.nl/airsoft-replicas-kopen-in-het-buitenland/