Hoe ontdek ik welke hobby echt bij mij past?

Ik vind zoveel dingen leuk: schrijven,fotograferen,bloggen,internetten,lezen, koken... Maar op de een of andere manier begin ik nooit aan deze hobby's, ik ben altijd opzoek naar iets nieuws. Ik weet trouwens ook niet of ik de bovenstaande hobby's wel leuk vind, omdat ik er nooit aan begin, want dan ben ik alweer bezig om een nieuwe hobby te ontdekken. En omdat ik steeds zeg dat ik deze hobby's leuk vind, voelt het meer als een verplichting om het leuk te vinden.
(lezen doe ik wel veel)

Dus hoe ontdek ik welke hobby echt bij mij past, zonder dat ik naar nieuwe dingen ga zoeken of dat deze hobby verplicht aanvoelt?
Of misschien is er wel een hobby wat ik nog niet ontdekt heb en wat ik zo leuk vind om mij er in te verdiepen?

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Toegevoegd na 3 minuten:
EDIT: En ik kijk misschien ook wel een beetje teveel naar anderen, dus welke hobby's andere mensen hebben, om er volgens ook in te gaan interesseren terwijl ik er helemaal niks mee heb (haken of breien, bijvoorbeeld) En dus niet kijk naar wat ik zelf leuk vind. Daar heb ik trouwens moeite mee, om zelf te bepalen wat ik leuk vind..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Een hobby is iets, waar jij je helemaal kan ingooien, je in verliest, heel veel belangstelling voor hebt etcetc. Het is dus iets van jou. Kennelijk hebben de door jou genoemde hobby's niet dát, wat je zoekt.
Wat kan helpen, is rustig gaan zitten en nadenken, wat je als klein kind leuk vond, waar je helemaal in opging, en dat op te schrijven. Als je dat hebt, dan kan je gaan nadenken over hoe je dat van toen kunt toepassen in het nu.
Dan heb je een richting, of meer dan 1, waar je kunt gaan zoeken. Ook handig is het, om te weten of je er iets mee wilt. Bijvoorbeeld: wil je iets creatiefs gaan doen en verkopen, of wil je creatief zijn om het creatief zijn? Of wil je er je beroep van maken?
En soms moet een hobby ook op je pad komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je weet pas als je het al vaker gedaan hebt of je het leuk vindt. Als je het na een paar weken nog leuk vindt, is het misschien tijd om wat te gaan investeren in je nieuwe hobby. Een heleboel zaken die je noemt, daar kun je over een uur mee beginnen en ze vragen ook geen extra investering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kunt U een blog openen op internet over koken en zet U recepten online met foto's van de maaltijden en eventueel om bezig te blijven ook van de landschappen waar de ingredienten groeien!