Een paard kan 20, 30 en soms wel 40 jaar worden. Het ligt natuurlijk wel aan het ras e.d. van het paard.
Bij een manege bij mij in de buurt is een pony net 40 geworden, en dat is best bijzonder.
Ik denk dat een paard zo'n 30 jaar wordt.

Toegevoegd na 51 seconden:
Maar een shetlander leeft gemiddeld weer langer dan een normaal paard... dus het is wel breed genomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het paard is een kuddedier en kan zo'n dertig jaar oud worden. De maximaal vermelde levensduur van een paard is 46 jaar.

Toegevoegd na 2 minuten:
edit (vond nog een paar cijfers): paard :25 jaar

Een paard haalt een gemiddelde leeftijd van 25jaar. Gezondheid, kwetsuren, dagelijkse verzorging, erfelijkheid en ras zijn daarin belangrijke factoren

Genoeg getallen zo. Denk dus 25-30 jaar (normaal gesproken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het algemeen de beste vorm van een conclusie trekken. Meerdere bronnen zoeken. Beoordelen op kwaliteit. Uit de gegeven informatie een conclusie trekken. xD In tegenstelling tot het antwoord wat hierboven stond. 1 bron die als reclame bedoelt was gebruiken en dat aannemen als waarheid xD
een paard leeft ongeveer 25 jaar.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een Shetlander kan ongeveer 30 jaar worden maar het hangt ook van zijn ras af in een manage kon een Shetlander wel 40 jaar worden maar soms ook wel 20 jaar dus het gemiddelde antwoord is ongeveer 30 jaar oud