Wat is de makkelijkste manier om het koperen en het zilveren deel van de 1-euro en de 2-euromunten van elkaar te scheiden?

Lijkt me leuk als het kan, zodat ik er een sieraad mee kan maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geld vernietigen is verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is dat zo? er zijn toch ook van die automaten waar je een 5 euro cent stuk in doet, en dat wordt dan een fantasiemuntje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar wil ik dan toch een wetsartikel bij zien Roland ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geld wat van jezelf is,is je eigendom en hiermee mag je doen wat je wilt,als steek je het in de fik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geld is niet van jou maar van de staat je vernietigd dus staats eigendom
je hebt het alleen in bruikleen

Het beste antwoord

Je kunt het binnenstuk eenvoudig uit de munt slaan. Je moet een constructie bedenken die de munt ondersteunt, maar alleen aan de zijkanten. Bijvoorbeeld een paar dominostenen waar je de munt op laat rusten. Dan tik je voorzichtig met de hamer het middenstuk er uit. Eventueel iets er op leggen (houtje, doekje) tegen het krassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit had onze leeraar tijdens scheikunde laten zien!
Ik weet niet of het de makkelijkste is...
Maar muntje boven de brander houden (op heetste stand)
En dan tot het muntje helemaal roodgloeiend is eraf halen..
Muntje op een houten stokje leggen (zo dik als de koperen stukje)
En dan met een hamer erop slaan :)
Volgens mij is dit het...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom de minnen? Volgens mij is dit ook een goed antwoord. De uitzettingscoefficient van beide materialen is verschillend, dus bij verhitting (en daarna een tikje) moet het mogelijk zijn... van mij een plus!
ik heb hier een filmpje van gevonden