Welke camera heeft een perfecte flits en is betaalbaar?

Voor mijn werk moet ik een goede camera hebben die ook binnen en op grotere afstanden duidelijke en goed belichte foto's maakt. Jammer genoeg zijn de camera's met zo'n 'toeter' vaak erg duur. Zijn er ook goedkopere opties?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik zelf heb mijn vriendin de Nikon p300 cadeau gegeven. Deze vind ik zelf heel erg goed en voldoet ook aan de eis waar jouw (uw?) camera aan moet voldoen.

Lees dit eens:
"Waar de P300 direct mee uitblinkt is zijn bijzonder lichtsterke lens. Met een lensopening van f1.8 aan de groothoekzijde is het een ideale camera om binnenshuis of 's avonds op straat foto's mee te maken. Je haalt simpelweg snellere sluitertijden dankzij de lichtsterkte en zult daardoor minder last hebben van 'bewogen' foto's (door een te lange sluitertijd). Daar komt nog eens bij dat de P300 voorzien is van een BSI (back-side illuminated) CMOS sensor, die goed overweg kan met slecht licht en relatief weinig ruis produceert"

"Flitser
Als je de P300 voor het eerst bekijkt, zul je geen flitser ontdekken. Maar zelfs met een lichtsterke lens en hoge ISO-standen mag die natuurlijk niet ontbreken. Hij is vernuftig verstopt aan de bovenkant van de camera. Met een knopje aan de zijkant kun je de flitser handmatig uitklappen. In de automatische stand komt hij vanzelf tevoorschijn. Deze positionering is slim, omdat de flitser hierdoor hoger zit dan gebruikelijk. En hoe groter de afstand tussen lens en flitser, des te kleiner de kans is op rode ogen en hinderlijke schaduwen (door de lens). "
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Richt je is op de Panasonic lumix. Ik heb er ook een. (wat oudere inmiddels) Maakt hele goede foto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nikon coolpix P100 is super fijn! In mijn vrije tijd gebruik ik hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Canon powershot is30x
Heeft een geweldige lens en een goeie flitser, verder klik je er zo een standaard canon flitser op!
De lens heeft ook een marco functie en ongveer 20x zoom
Met 12.1mp zullen de foto's wel te zien zijn!