Hoe kan ik het beste een plaatje geborduurd met de kruissteek, op een trui zetten?

Voor mijn zusje heb ik een plaatje geborduurd, met kruissteek op aida stof.
Hoe verwerk ik dat het beste zodat ik het midden op de trui kan naaien?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
3 jaar geleden
Wat voor materiaal is de trui?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Gewoon een hoodie. Van katoen.

Antwoorden (1)

Het makkelijkste is waarschijnlijk om er een patch van te maken.
Bescherm de stiksels aan de achterkant door er strijkvlieseline tegen te strijken.

Nu kun je het plaatje uitknippen in de gewenste vorm.

Pin je plaatje op een lapje katoenen stabilisator. Nu kun je met je naaimachine en een kleine zigzagsteek de rand maken.

Scheur de restanten van de stabilisator weg en nu is je patch klaar! Nu kun je deze op je trui stikken of plakken, afhankelijk van het materiaal van de trui.
Je kunt op de meeste materialen van trui/shirt ook rechtstreeks stikken door waste canvas te gebruiken. Dit is ook een soort aida, maar die kun je nadat je werkje klaar is ertussenuit halen, waarna je stiksels rechtstreeks op de stof zitgen. Dan hoef je alleen maar strijkvlieseline op de achterkant te doen.
Toegevoegd op 12 januari 2021 05:24: tekst