Kun je, je vrije tijd doorbrengen met niks doen en hoe doe je niks?

1.5K
Amadea
een jaar geleden
Alleen als niks doen jouw hobby is. Voor anderen duurt dat veel te lang, die gaan liever wat leuks doen.
Ritsuka
een jaar geleden
Als je het lastig vind om niks te doen, begin dan eens met een stoel voor het raam te zetten en naar buiten te kijken. Observeer wat er langs komt, hoe de bladeren van de bomen bewegen in de wind, etc.
LeonardN
een jaar geleden
Wat is de inspiratie voor deze vraag?
Is het een puur filosofische/theoretische vraag?
Of is het een vraag geboren uit nood? Zit je in een situatie waarin je niks kan/mag doen en zie je daar tegenop?
tinus1969
een jaar geleden
Ja, vroeg ik me ook al af - vooral omdat dit de tweede keer is dat deze vraag langskomt.
WitxMuisje
een jaar geleden
Ik rook best wel veel uit verveling. En zoek manieren om de maanden rookvrij door te komen.
Amadea
een jaar geleden
Dan kun je inderdaad maar beter niks doen. Want roken is zeer slecht voor je gezondheid. Of je moet het willen dat er over een x aantal jaren een langdurig ziekenhuis behandeltraject gaat komen...
LeonardN
een jaar geleden
@WitxMuisje Maar pak je het dan niet verkeerd aan?
Kan je niet beter vragen hoe je het best die tijd doorkomt zonder te roken?
Er zijn allerlei (gratis/bijna kosteloze) dingen die je kan doen, die zowel die tijd doorkomen makkelijker maken en leuker dan enkel gaan zitten roken.
WitxMuisje
een jaar geleden
Je hebt gelijk LeonardN ik wil zo een vraag ook wel stellen ga ik doen
WitxMuisje
een jaar geleden
Dat wil ik idd niet Amadea

Antwoorden (4)

De oude Griekse filosofen noemde dat 'skole' waarbij soms juist het niets belangrijk was, zoals het adagium 'ik weet dat ik niets weet' van Socrates. Tegenwoordig noemt men dat naar school (skola) gaan en heel veel leren.
Of het nirwana van de boeddhisme waarbij het opgaan in het niets de levensdoel was.
een jaar geleden
Strikt genomen ben je altijd iets aan het doe, je gbruikt energie, al is het maar ademhalen. Dus op die manier bekeken ben je dood als je h-e-l-e-maal niets meer doet.
een jaar geleden
'Niets doen' is een vorm van spreektaal. Als iemand niets nuttig doet in de ogen van een ander kan er al over gesproken worden. Bijvoorbeeld een ouder die tegen zijn kind die op zijn telefoon zit zegt: "Waarom ben je niets aan het doen? Ruim je kamer dan op". Zoals jc54 al aangeeft kun je strikt genomen niet 'niets doen' want je doet altijd iets.
een jaar geleden
Je kunt je vrije tijd doorbrengen met niks doen door gewoon te ontspannen en te genieten van de rust. Probeer je gedachten te laten gaan en laat je niet afleiden door andere dingen. Neem de tijd om te reflecteren en te ontspannen.
9 maanden geleden