Hoe breng je thermochromische verf het beste stap voor stap op plastic aan?

Ik heb laatst een product gekocht en ik wil het ergens op aanbrengen maar ik heb geen idee hoe, zou iemand mij stapsgewijs willen uitleggen wat hier de juiste volgorde van is?

Het liefst gebruik ik geen kwast, en ik wil het graag op plastic aanbregen.
https://www.stardustcolors.nl/thermochromisch-verf/249-pulsar-veelkleurig-thermochromisch.html

Vriendelijke bedankt!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Thermochromische of thermochrome verven veranderen van kleur naargelang de temperatuur. Koud zijn ze gekleurd en ondoorzichtig en worden doorzichtig naargelang de temperatuur stijgt. Wanneer ze warm zijn laten ze dus de ondergrond zien.
WERKING
De verandering van kleur komt te voorschijn wanneer de verf en de ondergrond een voldoende temperatuurswijziging ondergaat. De drempels van onze verven zijn 10° C, 32° C of 52° C. Het effect is er onmiddellijk bij verwarming of afkoeling. De kleur wordt meer of minder doorzichtig en vervaalt een beetje wanneer ze een temperatuurdrempel nadert; nadien gaat het plots van gekleurd en ondoorzichtig naar doorzichtig.
WELKE BASISKLEUR GEBRUIKEN (Deze kleur als EERSTE opzetten; daarna de thermochromische verf)
De keuze van de grondkleur is zeer belangrijk, want deze wordt zichtbaar wanneer de thermochromische verf doorzichtig wordt. Daarom is het aan te raden een witte basiskleur of een basiskleur die lichter is dan de thermochromische, dit om een contrast te maken.
Kies dus eerst de ondergrondkleur en pas daarna de thermochromische verf.
Als je op plastic wilt schilderen moet je beter eerst een primer aanbrengen voor je de gewone basiskleur opzet.
Toegevoegd op 22 september 2020 11:24: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Erg bedankt voor de reactie!