Weet iemand van wie dit schilderij is?

Picture for question
Amadea
3 jaar geleden
Het is van jou, neem ik aan. En je bedoelt waarschijnlijk te vragen door wie het gemaakt werd?
Pieterke
3 jaar geleden
Staat er ergens een signature?
Pieterke
3 jaar geleden
Ik bedoel dus uiteraard signatuur.
Julietje1
3 jaar geleden
Ja er staat een signatuur, heb een foto toegevoegd. Kan het zelf niet helemaal goed lezen...
Amadea
3 jaar geleden
Helemaal linksonder is een laatste stukje zichtbaar, eindigend op -goud. Is het mogelijk er een ongeflitste foto van te maken met het schilderij recht en in z'n geheel zichtbaar?
Julietje1
3 jaar geleden
heb nu een foto van het schilderij zelf.
Kan ik hier op niet meerde foto's plaatsen?

Antwoorden (1)

Dit is de 'Stadsgracht' van Hendricus Jacobus Bürgers, volgens bijgevoegde bron. Met behulp van Google Lens uiteindelijk gevonden :)
Nog een tip: als Google Lens de afbeelding niet vindt, pas dan het contrast aan van je foto. Ik heb heb het contrast wat verhoogd (dus meer licht in de foto) en daarna vond Google Lens het schilderij wel.
Toegevoegd op 29 april 2020 21:59: tekst
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Hoe is nu te verklaren dat er linksonder een woord dat eindigt op -goud staat?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het eindigt niet op -goud, maar -gers.
Als je zijn signatuur bekijkt, is dat stukje -gers identiek.
Knap gevonden: plus!
Julietje1
3 jaar geleden
Heel fijn, dankjewel :)
Antoni
3 jaar geleden
@Simonsdochter, dank voor de duidelijkheid! Ik zag het staan bij de reacties op de vraag. De opmerking van Amadea bij die reacties was dus wel te verklaren, maar tegelijk was deze onjuist.
Antoni
3 jaar geleden
@Freeh, misschien is het handig om hier nog te vermelden dat het een locatie in Amsterdam is. En is de toren op de achtergrond de Westertoren?
Amadea
3 jaar geleden
Mijn vermoeden was direct al dat het Amsterdam betreft. Dat staat ook op de foto met de signatuur.Maar die was weer terug gewisseld: https://m.startpagina.nl/m/cdeyi10wzw69.JPG Met de hele naam in beeld wordt duidelijk dat er geen goud staat, wat op de grote foto wel zo doet lijken.