Welke kleuren moet je gebruiken in powerpoint om fotograferen te bemoeilijken?

Vroeger zou geel papier niet te kopiëren zijn. Is er een fotografische equivalent?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

Met de moderne kopieertechnieken is het niet meer mogelijk om "onzichtbare" kopieën te maken. Zou je een powerpoint-presentatie ongemerkt willen fotograferen dan kan je dat gewoon met een camera doen.
De ouderwetse truck van geel papier werkte goed bij zwartwitkopieën maar tegenwoordig niet meer. Dat had te maken met het verzwakte contrast in het beeld, dat verdween in grijstinten. Met de huidige digitale programma's en mogelijkheden van contrastverbetering, kleurfilters en kleurverbetering kan elke digitale fotobewerker perfecte foto's maken.
Zelfs de truck met het rode paper werkt niet meer. Een zwart-wit kopie daarvan was destijds volledig zwart, maar ook dat gaat tegenwoordig niet meer op met de digitale kleurenfotografie.
Toegevoegd op 11 mei 2020 22:55: tekst