Zijn dit spiegelreflexcamera s?

Ik kocht deze camera’s voor 10 euro. Een kennis van mij zei: “daar heb je te veel voor betaald”. Ik antwoordde: “het zijn spiegelreflexcamera’s”. Ik begin er nu wel aan te twijfelen, dus zijn dit spiegelreflexcamera’s?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Nee, het zijn geen spiegelreflexcamera's.
Een spiegelreflexcamera heeft geen "zoeker" . Ik zie een zoeker naast de flits.
Toegevoegd op 24 juli 2018 20:22: afbeelding
Plaatje bij antwoord
5 jaar geleden
TurfGraver
5 jaar geleden
Klopt.
Bij een spiegelreflex kijkt u door de lens (dus als u de lens afdekt ziet u dat door de zoeker).
http://camera-wiki.org/wiki/Isomat_Rapid
LeonardN
5 jaar geleden
+Een prima methode om de twee te scheiden.
Bordensteker
5 jaar geleden
“Agfa Isomat-Rapid: 60's Charm Squared
This charming little bugger is a real treasure. You can find them for a few cents in thriftstores or garage sales. [...]
Produced in the mid sixties, the Agfa Rapid cameras tend to come cheap because they take their film in funny little metal cartridges you have to fill with 35mm film yourself.” Iets voor de liefhebber dus.
Dingetje uit mijn jonge jaren, met veel recentere beelden besproken en toegelicht door zo te zien iemand uit Nederland in https://www.lomography.com/magazine/172777-agfa-isomat-rapid-60s-charm-squared . En nee, echt geen spiegelreflextechniek!
+
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hartelijk dank voor uw antwoorden. Ik druip maar af voor deze keer dan! Toch vind ik het op zich wel erg leuke toestellen uit lang vervlogen jaren