Hoe kan ik dit effect bereiken met photoshop?

Je kan een gewone foto van laten we zeggen een auto, dusdanig bewerken, dat het op een miniatuur lijkt.
Ik weet niet hoe die techniek heet.
Maar kan het ook andersom?
Je maakt een foto van een speelgoed auto en bewerkt die dan zodanig, dat het op een echte lijkt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan niet/ is heel moeilijk andersom,
probeer het programma paint/picasa makkelijk te downloaden op softonic.com je moet alleen wel letten op wat je nodig hebt, android zal niet werken op windows 7 Ect;

Antwoorden (1)

Kort antwoord: nee, andersom is niet mogelijk.

In de fotografie worden zogenaamde tilt-shift lenzen gebruikt om normale objecten (zoals auto's) op de foto op een miniatuurversie te laten lijken. 't Is een technisch verhaal, maar eigenlijk komt het erop neer dat met zo'n lens maar een heel klein deel van de foto scherp is, waardoor je het idee krijgt naar een miniatuur te kijken.

Met Photoshop is inderdaad min of meer hetzelfde (tilt-shift) effect te bereiken door een normale foto te bewerken, omdat je met Photoshop heel eenvoudig delen van de foto kunt blurren die anders scherp zouden zijn. Andersom is het echter een ander verhaal: een close-up foto van een speelgoedauto zal voor een groot deel onscherp zijn, en daar valt zelfs met het beste Photoshop-werk geen scherpe foto van te maken. Iets dat scherp is kan wel onscherp worden, maar iets dat onscherp is zal nooit scherp kunnen worden...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar als ik een grote scherpte diepte gebruik scheelt dat toch al?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met een zo klein mogelijk diafragma (en dus een zo groot mogelijke scherptediepte) scheelt het inderdaad wel, maar ik verwacht niet dat je er echt een realistisch resultaat mee zult behalen. Bij een close-up van een miniatuur heb je nou eenmaal vanzelf al een veel kleinere scherptediepte dan wanneer je normaal gesproken gewoon een foto van een echte auto maakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even proberen...:)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom zou je van een miniatuur auto geen scherpe foto kunnen maken?? Hoe gaat dat dan met foto's van microben die wel tot tig maal vlijmscherp worden uitvergroot?