Welke camera is geschikt?

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera, ik heb nu een Pentax Optio H90,
mijn budget is niet zo hoog, liefst onder de 300 euro (daarbij ook de lens inbegrepen), nog lager mag natuurlijk ook,
ik ben geen professionele fotograaf of zo, dus ik trek zo wat foto's van vanalles,
ik zag een filmpje over de sony nex-7, die heeft zo van die wieltjes waarmee je makkelijk je instellingen kan aanpassen zonder door menu's te moeten zoeken,
maar helaas de nex-7 is boven mijn budget, ik ben ook wel fan van de camera's zoals de nex-7 (compact camera's waarop je een lens kan plaatsen)
Ik film ook graag dus ook liefst een camera met redelijke filmkwaliteit (en waar je een externe micro op kan bevestigen)

Iemand suggesties? (Als die camera niet aan alle "voorwaarden" voldoet maar toch goed is mag je het ook gerust zeggen...Want voor die prijs zal het moeilijk zijn zo'n apparaat te vinden)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Beste Thisiswhoiar,

Kijk eens rond op http://www.letsgodigital.org/nl/index.html en op http://tweakers.net/ , zoek een (paar) camera(s) uit welke aan jouw wensen voldoen, en struin met die gegevens het net af naar een (eventueel gebruikte) camera binnen jouw budget. Zo heb ik ook een "nieuwe" camera gekocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk eens naar de camera's van Panasonic Lumix-serie. De prijzen vallen over het algemeen onder de 300 Euro.
De kwaliteit van de filmpjes is prima. Of een externe microfoon mogelijk is.. dat weet ik dan weer niet, ik vermoed van niet.
Instellen is makkelijk.
Hieronder een vergelijk tussen jouw oude Pentax Opio H90 en de Panasonic Lumix DMC-TZ25

http://www.digitalversus.com/digital-camera/face-off/8212-12686-versus-table.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke site is dat? Ik kan de link niet openen, maar ik kan misschien zelf wel even proberen, het lijkt me wel handig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmmm... raar, ik heb die link uitgeprobeerd voordat ik hem in het antwoord gepost heb. Hoe dan ook, ik kwam op die site door te googelen op de volgende termen:
Pentax Optio H90 vs panasonic lumix Dan kom je een hele lijst met URL's tegen die jouw Pentax Optio H90 vergelijken met een aantal verschillende Lumix camera's.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartelijk dank (;