Op welke manier word de kleding in de Large Catalogus gefotografeerd?

Op de foto's lijkt het net of iemand het aan heeft, maar toch ook weer niet, doordat je de rugkant (mits zichtbaar vanaf voorkant) er ook in ziet. dus in feite heeft de kleding de vorm van een mens, maar is deze niet gewoon 'uitgegumd'

©Afbeelding Large.nl

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Daarvoor gebruiken ze zogenaamde acrylen molds / vormen. Die hebben grofweg de vorm van een lichaam, maar alle zichtbare delen zijn er uit (hoofd, nek, ledematen), waardoor het kledingstuk wel gevuld is, maar je ziet geen lichaam.

We noemen zo'n ding een torso shell. Ze zijn bij uitstek geschikt om kledingstukken in 3D te fotograferen zonder gebruik te maken van een model.

Toegevoegd na 3 minuten:
(Die op de foto hebben wel een nekje, maar ze zijn er ook zonder ; een afbeelding vinden is echter een beetje lastig. )

Toegevoegd na 5 minuten:
De juiste gevonden ;)

Toegevoegd na 6 minuten:
Een torso shell HEEFT vaak geen achterkant ; het is alleen de voorkant, alsof er alleen een afdruk van de voorkant van het lichaam is gemaakt. Daar zie je dus helemaal niks van terug, en er hoeft ook niet te worden gefotoshopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Veel van de foto's worden genomen van een paspop die de kleding aanheeft. De pop is natuurlijk 3-dimensionaal, waardoor de foto diepte krijgt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarom is het stof dan nog exact dezelfde kleur als de voorkant? Ook een transparante paspop zou een waas achterlaten.
Ik zie langs de bovenkant de vorm van een klerenhanger, dit dus icm een paspop tot de borstkas en niet de nek en hoofd erbij.
De (draad)kleerhanger zal wel zijn weggeshopped