Hoe kan ik een foto op juiste afmeting en groote aanpassen?

Ik heb een foto die wil gebruiken als omslag foto op facebook
de afmeting en grootte zijn: (breedte 4288 pixels,hoogte 3216 pixels,grootte 2.26 mb)
en die moeten zijn:(breedte 851 pixels,hoogte 315 pixels,grootte mender dan 100 kb)
hoe kan ik die foto op gewenste afmeting en grootte aanpassen?

Toegevoegd na 1 dag:
ik heb aangepaste foto kunnen plaatsen maar om dat na de plaatsing foto wordt iets groter vertoond is ie niet zo scherp als begin wat kan ik hier voor doen?

11 jaar geleden
40.2K

Het beste antwoord

Hoewel genoemde software GIMP het moeiteloos kan, is dit niet nodig. Je hebt hiervoor namelijk geen externe software nodig.

Je omslag foto kan je aanmaken vanaf elke willekeurige foto in een fotoalbum op facebook: Laad de foto in in een facebook album, welke je bv op prive zet. Dan kies je bij de opties (Dat kleine tandwieltje bij de foto) maak dit mijn omslag. Vervolgens krijg je de optie om de foto uit te snijden naar wens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Daarvoor bestaat een gratis te downloaden programma nl GIMP. Het is een gratis alternatief voor Photoshop.
Daar kan u oa een foto aanpassen naar elk formaat maar er zijn nog pakken toepassingen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er is ook een gratis progamma waardoor u met GIMP snel aan de slag kunt. Zie bijlage 2.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
koraal19
11 jaar geleden
kan ik dat ook met Adobe fotoshop elements 6.0/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel dat is mogelijk.
http://help.adobe.com/nl_NL/photoshopelements/using/WS287f927bd30d4b1f-7f40da1412e28ac0819-8000.html#WS1b49059a33f77726-6fd337d1130c0741efd-8000
Je kan het ook met irfanview bewerken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via EasyResize,heel simpel om te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan een foto heel makkelijk online aanpassen;
http://www.fotoaanpassen.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor eenvoudige en snelle bewerkingen gebruik ik de online tool: http://pixlr.com/editor/

Je kunt redelijk snel een semi-professioneel resultaat bereiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pixresizer is een goed programma. Die gebruik ik al jaren!