Welk huis,tuin en keuken middel helpt om een verkoudheid te verlichten?

Vanavond begon ik ineens heel erg te hoesten (kriebelhoest en tegelijkertijd een vast zittende hoest) en kan er niet mee ophouden,ben ook erg kortademig op dit moment.
Ook mijn neus is helemaal dicht getrokken en ik heb al een paar pakken zakdoeken gebruikt.

Nu zijn de winkels dicht bij ons om iets te kopen om mijn verkoudheid te verlichten.

Ik heb al 2 paracetamol tabletten ingenomen voor de pijn die ik nu heb van het hoesten.

Zijn er ook simpele huis tuin en keuken middeltjes die er voor kunnen zorgen om mijn verkoudheid voor nu en aankomende nacht te verlichten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
3.1K

Het beste antwoord

Ik zou zeggen, ga een paar minuten boven een grote bak met stoom hangen, dat zei mijn oma altijd tegen mij wanneer ik 'plotseling' last kreeg van een verkoudheid.
Wat nog meer kan helpen is vroeg onder de wol kruipen - een goede nachtrust doet wonderen - en vitamines eten kan ook helpen, maar dat helpt natuurlijk niet van het ene op het andere moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Drop en Cola.
Dit zijn echt wondermiddeltjes voor je keel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kop warme groene thee,met een flinke scheut honing.
Snij een ui in kleine stukjes ,en zet deze op een schoteltje op een nachtkastje naast je bed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ui in stukjes gesneden bij je bed zetten.
Gegarandeerd dat je neus open gaat en je verkoudheid op de vlucht slaat. ( van de uienlucht)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om je neus weer open te krijgen kan je een beetje zout in water doen dat gekookt heeft (laten afkoelen dus!!!) en dat opsnuiven (door bijvoorbeeld beetje op een theelepel te doen). Is voor een groot deel de werking van neusspray.
Voor je hoesten kan je honing in je thee doen. Dat verzacht de keel. Op een dropje sabbelen helpt ook goed.
Stomen helpt ook goed, pak een schaal en doe daar kokend water in. Ga daar met je hoofd boven hangen (met handdoek/theekdoek over je hoofd zodat de stoom binnen blijft). Het liefst met iets van Vapo erin (scherpe lucht/sterke mint lucht) als je dat in huis hebt tenminste. Een warme douche kan ook helpen (stoomt tenslotte ook). Mocht je een sauna of stoomkabine thuis hebben toevallig, ga daar in zitten!
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ui in plakken snijden.
Een schep bruine basterdsuiker in een pot of glas en daarop een plak ui, dan weer basterdsuiker en weer een plak ui tot alle uit op is.
Een nacht laten staan en de siroop die dan ontstaat 3 x daags een eetlepel vol nemen.
Ik heb het zelf geprobeerd en ondanks de ingrediënten doen vermoeden dat het wel een smerig goedje zal zijn valt het erg mee dus gewoon 1 x proberen.
Verder sabbelen op een snoepje of iets anders waar eucalyptus, menthol of honing in zit. Werkt allemaal antiseptisch en pijnverlichtend.
Een stoombadje met een paar druppels poho olie geeft meer lucht en op de slapen werkt het goed tegen de hoofdpijn die vaak gpaard gaat met verkoudheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vang het sap van een ui op, doe hierdoor bruine suiker en drinkt dit op.
vreselijk vies, maar het werkt.
Beterschap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je verkouden bent neem dan het volgende wonderdrankje: Doe in een glas het sap van een halve citroen, 1 el bruine bastersuiker, 1 à 2 el vieux en dan kokend water erbij. Drink dit op op de rand van je bed en ga dan meteen onder de wol! Je gaat lekker zweten en bent de volgende dag weer zo goed als nieuw.
Een verstopte neus is te verhelpen door het opsnuiven van de geur van calvados. Schenk een bodem van deze drank in een cognacglas en snuif de (heerlijke) geur op om het neusslijmvlies te prikkelen. Herhaal dit enige malen per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gorgelen met zout water (glas water waar je een halve theelepel zout doorroert), verlicht keelpijn. Een paar gram vitamine C innemen, verdeeld over de dag, voorkomt zo goed als iedere verkoudheid. Daar is geen wetenschappelijk bewijs voor maar dat komt mijns inziens omdat er nauwelijks serieus onderzoek naar gedaan is. Voor mij werkt het prima maar het is natuurlijk geen middel tegen elke kwaal.

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, verkoudheid duurt ongeveer één week met en zeven dagen zonder behandeling. :-)

Toegevoegd na 16 minuten:
Effe serieus, je kunt bij een goeie verkoudheid slechts de symptomen behandelen. Verder moet je gewoon uitzieken. Maar toch, als je er echt vroeg bij bent kan het iets korter met een flinke dosis vitamine C, en daar is wel wetenschappelijk onderzoeksresultaat over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ui gesneden langs je bed zetten, en veel zweten, dan worden namelijk al de "zieke" stoffen uit je lichaam weggevoerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaan slapen met een sjaal om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een lekker glaasje sterke drank, of twee. Daar kan je lekker van slapen en je gaat er ook nog iets beter van zweten.

Als je voor overdag niet zoveel last van je verkoudheid wilt hebben, koop dan in Duitsland (als je er eens bent) de hooikoortstabletten van Reactine Duo (dus niet de gewone Reactine). Let wel op de bijsluiter (niet bij hartklachten gebruiken), en gebruik het niet te lang! Maar voor af en toe is het helemaal niet erg. Je voelt je er net iets fitter mee..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een of twee borrelglaasjes sterke drank in een glas aanvullen met kokent water enkele scheppen suiker er door en een beetje citroensap erdoor .
En dan zo warm mogelijk opdrinken en dan in bed .
En dat heet een grok .
Of enkele knoflook teentje pletten doe die in kokend water en dan even laten trekken en dan als thee drinken .