zou er een zombieuitbraak ergens in de toekomst kunnen zijn?

ik zie aak van die zombiefilms en vind ze altijd spannend, maar zou zoiets mogelijk kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K

Het beste antwoord

Dat ligt eraan wat je ziet als een zombie.

Is een zombie een uit de dood opgestane is die doelloos heen en weer loopt?
- Heel onwaarschijnlijk dat dit ooit gebeurd zonder goddelijke interventie. Want vanuit de natuur kan dit eigenlijk niet.

Is een zombie een mensen die gedachteloos heen en weer loopt (maar iets ernstiger dan gewoon ronddwalen)?
- Misschien. Er zijn veel stoffen bekend die effect hebben op je hersenen. Je kunt mensen die teveel gedronken hebben als een soort zombies zien. Nauwelijks aanspreekbaar, waggelend heen en weer lopen, sloom en dom. Het is niet onmogelijk dat een besmettelijke ziekte dit soort effecten op mensen heeft.

Is een zombie de alles aanvallende en iedereen opetende, of tot zombie makend roofdier met bovennatuurlijke kracht?
- Onwaarschijnlijk. Iets zou effect moeten hebben op je hersenen om je hiertoe aan te willen zetten. En bijna elk extern effect op je hersenen heeft ook een nadelig effect op je vermogen na te denken en gecontroleerd te kunnen bewegen. Daarnaast zijn mensen van nature geen roofdieren die constant aanvallen, dus ook uit instinct is dit gedrag niet zo sterk te verklaren.

Conclusie:
Er is een kleine kans dat er een ziekte uitbreekt die mensen zich zombie achtig laat gedragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee hoor, dat komt omdat zombie's fantasie zijn en niet bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak jezelf maar niet bang, dood is dood en die komen niet meer terug.
13 jaar geleden
Ja waarschijnlijk na de kabouteruitbraak en voor de elfenuitbraak. Overigens zal deze niet zo heftig als de aliën uitbraak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar eerst de trollen uitbraak (lol)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Ook dit isbanmakerij voor een kind van 12. Vandaar van mij een min.
Aangezien zombies niet bestaan, zal er ook nooit een zombie uitbraak plaats kunnen vinden.
Dus maak je geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zover!!

Zaterdag 4 september, dan kun je veel zombies tegemoet zien!!!!!

En ik denk al vroeg op de middag tot laat na middernacht!!!