Mag een neuroloog aan mijn werkgever melden dat ik aan een vorm van autisme lijdt?

Ik moet van mijn werkgever een neurologisch onderzoek ondergaan na aanleiding van een auto ongeluk zeven jaar geleden, hij vind mij vergeetachtig en vind dat ik veel fouten maak. Ik heb een aan autisme verwante contact stoornis, dit is in mijn jeugd vastgesteld, hier schaam ik mij voor en niemand weet dit dan ook van mij en dat wil ik ook graag zo houden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
fremar
10 jaar geleden
Denk niet dat het aan een neuroloog gegevens is om de diagnose van autisme te stellen,dit is eerder een psychyatrische of psychologische aan gelegenheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom schaam je je voor iets waar je zelf helemaal niets aan kunt doen? Jij bent net zoveel waard als iemand die dit niet heeft en zogenaamd normaal is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk je dat jouw problemen op je werk voortkomen uit je autisme? Dan is het natuurlijk wel relevant... En zou je het ook niet verborgen moeten houden. Want misschien dat je met een beetje begeleiding of iets ander werk, wel beter zou kunnen functioneren.
Reddie
10 jaar geleden
Het lijkt me geen taak voor de neuroloog om dat te doen.
Ik denk dat je het zelf moet vertellen. Je geeft al aan dat het invloed heeft op je werk. Je hoeft je er niet voor te schamen, en het geeft jou en de werkgever de kans om er beter mee om te gaan.
Nu zit je waarschijnlijk te stressen om alles perfekt te doen, terwijl je met begrip van weerszijden waarschijnlijk prettiger en beter kunt functioneren.

Het beste antwoord

Het is niet aan een neuroloog om vast te stellen dat je een vorm van autisme hebt.

Jouw werkgever heeft niet het recht je te verplichten om deze test te ondergaan.

Als de neuroloog al bekend is met jouw vorm van autisme zal deze dit niet zomaar bekend maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dat mag een neuroloog niet, tenzij jij daar toestemming voor geeft. Hij/zij heeft een beroepsgeheim dat hij/zij niet mag schenden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij heeft een toesteming van jou nodig.Als je geen toesteming heeft gegeven dan kun je naar de rechter en vertel dat gebeurde..ik heb niet teveel kennis over sit soort zaken maar ik denk dat elke dokter moet in geheim houden de dossiers van hun clienten,,,sterkte