wat kun je doen tegen absence?

iemand uit mijn klas heeft absence en ik wil haar helpen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag dat aan de persoon zelf, die kan je de beste tips geven wat hij/zij wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zij weet niet wat ze moet doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is de taak van een arts om dat uit te leggen aan degene die last heeft van absences. Hangt ook af van de mate van bewustzijns verlies. Lief dat je wil helpen, maar ze kan beter profesionele hulp zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ze zelf niet in de gaten heeft hoe vaak ze een abcense heeft, kun jij het haar vertellen. Verder zal ze toch echt terug naar haar dokter moeten als ze er iets mee wil.

Antwoorden (1)

Daar kan ze niets aan doen, en jij al helemaal niet. Absences zijn een vorm van epilepsie. Voor epilepsie is wel medicatie beschikbaar, maar dat wordt niet toegepast bij alleen absences, omdat ze eigenlijk niet gevaarlijk zijn.
Wat je wel kunt doen, is haar je aantekeningen laten bekijken/overnemen van de les. Want het kan zijn, dat ze delen van de lesstof mist. Daarmee help je haar wel, maar aan de absences zelf kun en hoef je niets te doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Absances kunnen wel degelijk gevaarlijk zijn, bijvoorbeeld op de fiets of überhaupt in het verkeer (tijdens een wandeling).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat hier om iemand op school, niet om iemand in het verkeer. De absences an sich zijn niet gevaarlijk.
Ik heb toevallig net vorige week zeer uitgebreid informatie over epilepsie gehad op de school waar ik werk, in verband met een van mijn leerlingen.
De medicijnen die er voor epilepsie zijn, hebben zeer ingrijpende gevolgen, en zijn waarschijnlijk gevaarlijker in het verkeer dan de absences.
Bovendien was de vraag wat de vraagsteller voor de klasgenote kon doen.