zijn artisjokken harten nou goed voor de lever en gal of alleen goed voor de stoelgang mijn internist zegt alleen voor de stoelgang ik weet het niet ?

ik heb levercirrose en lotgenoten zeggen tegen mij dat het de lever en de gal wat extra hulp bied. cor

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
4.2K

Het beste antwoord

Artisjok heeft een ontkrampende werking en vermindert / verdrijft gas in de darmen. Over het algemeen is artisjok heilzaam bij gal- en leverproblemen.
Naast cynarine bevat de artisjok nog andere stoffen en antioxidanten die de lever beschermen en de functie van levercellen herstellen. Artisjok kan daarom goed gebruikt worden voor reiniging van de lever na alcoholgebruik. Ten slotte bevat Artisjok stoffen die het cholesterolgehalte verlagen en licht bloeddrukverlagend werken.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.vitotaal.nl/nieuwsbrief-oktober

Toegevoegd na 12 minuten:
Voor de levercirrose zelf is echter nog geen medicijn.

Om de algemene conditie te verbeteren krijgt de patiënt bij alle vormen van cirrose een dieet met voldoende calorieën, koolhydraten, eiwitten en vitaminen, maar met weinig vetten. Bij vochtophoping krijgt hij een zoutarm dieet. Als er gemakkelijk bloedingen ontstaan, wordt vitamine K voorgeschreven. Voor patiënten met levercirrose kan een levertransplantatie soms de enige oplossing zijn.

Sterkte!!